Köpvillkor

Hej, och välkommen till Lynx Hälsa AB:s leverans-, och betalningsvillkor! Dessa villkor är viktiga och innefattar dina rättigheter som kund hos oss. Läs därför noggrant igenom villkoren ihop med vår integritetspolicy. Trevlig läsning!

1. Allmänt

Först och främst, tack för att du handlar från Lynx Hälsa AB, org. nr: 559482-1323. Dessa köpvillkor gäller för alla köp och beställningar som görs av produkter på lynxhalsa.se eller via mail/telefon. Genom att göra en beställning godkänner du att du har läst och accepterat dessa villkor.

2. Priser och betalning

Priserna som anges på lynxhalsa.se är i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms, om inte annat anges. Betalning sker via Stripe så att du som kund kan vara fullständigt trygg med din betalning. Oavsett hur du valt att lägga upp din betalning i Stripe, så skickas varorna snarast, vardagar. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna och betalningsalternativen när som helst utan föregående meddelande.

3. Beställning och leverans

När du har lagt en beställning på www.lynxhalsa.se skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen. Orderbekräftelsen innehåller information om din beställning, inklusive priser och leveransinformation.

Beställda produkter levereras inom 7 arbetsdagar, men vi strävar alltid efter ännu snabbare leverans. Du som kund meddelas via sms eller mail när paketet lämnar lagret och kan därefter spåra leveransen. Om det skulle uppstå förseningar meddelar vi dig så snart som möjligt.

4. Fraktkostnader

För leverans inom Sverige tillkommer inga fraktkostnader.  För leverans till andra länder ber vi dig vänligen att kontakta oss på lynxhalsa@outlook.com så hjälper vi dig med information om fraktkostnader och eventuella arrangemang för internationell leverans.

5. Ångerrätt och returer

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen från det datum du mottagit varan. Om du ångrar ditt köp måste du mejla ti I ämnesraden skriver du “Ångerrätt”. Varan ska returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning. Du står själv för returfrakten och får ej ske som postförskott eller efterkrav. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig. Tänk på att packa varan väl vid försändelsen.  Vi återbetalar det belopp du har betalat för varan inom 30 dagar efter att vi har mottagit den i retur.

6. Reklamationer

Om din vara skulle vara felaktig eller skadad vid leverans, vänligen skicka ett mail omedelbart till lynxhalsa@outlook.com och förklara vad som är fel. Vi ger dig vidare instruktioner och kommer göra vårt bästa för att åtgärda felet och ersätta produkten om det behövs.  Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar från det datum då du mottog varan. Avtalad returförsändelse av reklamerad vara med eventuell bytesvara är fraktfritt för dig som kund. Vid retur ska varan paketeras väl, om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du som kund betalningsansvarig.

7. Ett-årig Garanti

Vi garanterar att våra produkter är fria från material- och tillverkningsfel under en period av ett år från inköpsdatumet. Om det uppstår något fel under denna garantiperiod kommer vi, efter eget gottfinnande, antingen att ersätta produkten utan kostnad för dig alternativt reparera produkten. Garantin täcker inte skador som orsakats av felaktig användning, olyckshändelser eller modifieringar av produkten som inte har godkänts av tillverkaren.  Vänligen skicka ett mail omedelbart när du upptäcker felet till lynxhalsa@outlook.com. Skriv ”Garanti” i ämnesraden och förklara vad som är fel. Vi ger dig vidare instruktioner och kommer göra vårt bästa för att åtgärda felet och ersätta produkten om det behövs.  

8. Personuppgifter

För att du som kund ska kunna genomföra ett köp måste vi samla in personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Genom att göra en beställning på lynxhalsa.se samtycker du till att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att behandla din beställning och leverera varan till dig. Du kan när som helst meddela oss begäran att få uppgifterna om dig raderade. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter under Integritetspolicy.

9. Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller felaktig leverans som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom strejk, krig, naturkatastrofer eller andra händelser som rimligen inte kunnat förutses.

10. Tvistlösning

Eventuella tvister som uppstår i samband med köpet och användningen av lynxhalsa.se ska i första hand lösas genom förhandlingar mellan parterna. Om en överenskommelse inte kan nås har du rätt att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller annan behörig tvistlösningsorganisation.

11. Ändringar av köpvillkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa köpvillkor. Eventuella ändringar träder i kraft från det att de publiceras på lynxhalsa.se. Det är ditt ansvar som kund att hålla dig uppdaterad kring de aktuella köpvillkoren.

12. Kontaktinformation

Om du har frågor, klagomål eller behöver mer information är du alltid välkommen att kontakta oss på följande kontaktuppgifter: Mail: lynxhalsa@outlook.com
Tel: 0760-28 60 34